sábado, dezembro 18, 2004

Uma pausa ... A pause!

Pois é... o final de semana chegou!
Mal chegou e já tá indo embora, e eu tou tão cansada da semana, da rotina...
Tudo o que eu queria agora era..."mergulhaaaaar no azul piscinaaaaaa...no mar de Pajuçaaaaaara...fazer o sol bater no meu rostooo... ai que gosto me dáaaa...
Mas vocês podem perguntar: E porque não vai, você não mora em Maceió? Primeiro porque são 8:00 da noite, segundo porque o mar de Pajuçara já não é mais tão limpo e azul como na época em que a música foi composta.( que pena ! )
Mas tudo bem! Amanhã, domingo eu vou mergulhar, se não for no mar de Pajuçara, em um mar qualquer, afinal, o que não falta aqui são praias, não é mesmo??? Bom domingo!
* * *
English Version:
So the weekend has arrived!!! It has arrived ...and it is already going, and I am so tired of houseworks, my routine... What I would really like now...to go swimming in a blue sea... and feel the sun bathing my face...
But you would like to ask me; Why don´t you go to the beach, as You live by one? First of all, it´s because it´s 8 p.m now, second the beach sea that I have mentioned is not as clean as I would like it. ( in the portuguese version I mentioned a song where the author wrote about a blue sea called Pajuçara, but this beach is polluted nowadays , what a shame!)
Ok then! Tomorrow, Sunday, I am going to swim, if it´s not at Pajuçara beach, in any one, because here in Maceió, we have a lot of beautiful and clean beaches, don´t you agree??? Have a nice Sunday!

Nenhum comentário: